torsdag 24 juni 2010

Svettig dag!

Solen steker som bara den! Jag laddade upp i morse med massor med frukt till frukost och så gjorde jag en energidryck med vatten, agave-nektar och lite salt som jag tog med mig på mitt äventyr. Jag bestämde mig för att cykla och bada. Lite småkallt i vattnet men simmade man hela tiden gick det bra. Efter badet cyklade jag vidare och körde lite MTB i skogarna jag passerade för att sedan komma fram till mitt kära terrängspår. Där sprang jag ett varv (5 km). Terrängen har nästan vuxit igen nu när sommaren har kommit så det gäller att veta var man ska!

Mitt åk. Sadeln är lite lägre än vanligt på bilden eftersom att det är skönare när man kör i skogen så att man får behålla sina juveler.


Det är så roligt att det finns oändligt med MTB-spår i skogarna. Egentligen är det väl stigar som folk och djur har gått upp, men de fungerar lika bra att cykla på. Är du sugen på att prova något tokigt (förutsatt att du har en cykel som klarar det) så sväng av på en stig in i skogen när du är på väg någonstans. Ofta så hittar man genvägar som är mycket roligare än den vanliga vägen.

2 kommentarer: