tisdag 22 juni 2010

Hälsotidningar, ja...

Jag skrev härom dagen om att hälsotidningar inriktar sig för mycket på bantning. Idag när jag var hos tandläkaren och satt i väntrummet och rotade bland tidningarna blev jag glad att jag hittade en hälsotidning. Den hette "Topphälsa". När jag började bläddra i den märkte jag att den endast var riktad till kvinnor och att den bara handlade om att bli smal och snygg. "Få en snygg och fast rumpa", "Få en snygg och platt mage" osv osv osv.

Tidningen var helt inriktad på att tjejer ska vara smala för att vara snygga. Hur kan de kalla en sådan tidning för "Topphälsa"? Hälsa handlar väl om inre välbefinnande, vårda sin kropp och att trivas med den man är? Eller...?

1 kommentar:

  1. Eller hur är det skittråkigt. Ännu tråkigare är att tidningar som handlade om verklig hälsa och välbefinnande inte säljer. Tråkigt men sant.

    SvaraRadera