tisdag 17 augusti 2010

Skogsrave

I fredags begav jag mig tillsammans med fyra vänner till Norge för att besöka en halvprivat skogsfestival vid namn Open Source. Vi kom fram till platsen vid 23:00 - efter en åtta timmars bilfärd. Det var väldigt mörkt och det rådde förvirring om var man fick parkera och inte. Väl framme vid campingen var det dags att sätta upp tältet. Den enda belysningen vi hade var den stjärnklara himlen och en svag ficklampa. Det tog oss säkert mer än 45 minuter att få upp tältet ordentligt.

Sedan var det fest hela natten med dundrande psytrance. På fredagen var jag lite besviken över hur lite häftig belysning det var på scenen, men det ändrades under lördagsnatten då de krämade på så mycket att belysningen på de små mörka skogsstiga fick vika ner sig.

Det var mitt första skogsrave och jag tvekar på att det var mitt sista. Det var mycket trevligare och man kände sig mycket tryggare än på en vanlig stor festival där folk bara beter sig som drägg.

Här kommer lite halvbra bilder.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar