lördag 21 augusti 2010

Shoppingtur på bondens marknad

Varje lördag vid den här tiden på året kommer "Bondens egen marknad" till stan där lokala jordbrukare säljer krav-odlade grönsaker, nyplockade bär, honung och lite kött och fisk. Idag tog jag en tur i stånden och fyndade massor med fräscha grönsaker. Det blev sammanlagt runt 100:- skulle jag tro.

Det blev två majskolvar, ½kg tomater (som liknar de vi åt i Italien! Hoppas de är lika goda), ett knippe röd salladslök, ett knippe mangold och en chilipeppar som hette jamaican bell.

Med dessa grönsaker, och lite som finns hemma, ska jag laga en fin middagsmåltid till min kära flickvän. Hoppas det blir bra!

2 kommentarer:

  1. Måste säga att din blogg är kul läsning, men den har du nog hört förut. Jag är också västeråsare och nyligen konverterad vegan. Känner mig lite ensam ibland så det är skönt att se att vi är fler i stan !

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du gillar bloggen och vad kul att se fler veganer i Västerås!

    Den 7 september har jag fixat ett offentligt introduktionsmöte med Djurrättsalliansen i Växhuset. Du kanske har lust att komma förbi och möta fler veganer?

    SvaraRadera