torsdag 4 augusti 2011

Tillbaka till livet

Jag blev nyligen färdigutbildad som CNC-operatör och om två veckor så börjar jag jobba. Men tills dess är jag helt fri (ledig, alltså). Det var under min arbetslösa period jag bloggade som mest. Det var en härlig period. Jag älskar att vara arbetslös och kunna ägna mig åt vad jag vill, men så kan man tyvärr inte ha det om man vill bo schysst och äta bra. På tal om att bo schysst har jag och min flickvän precis flyttat in i en vacker etage-tvåa. Ganska stor och rymlig.

Just nu sitter jag och äter min frukost bestående av knäckebröd och en blåbärssmoothie av blåbären vi plockade igår. I köket står även ett surdegsbröd på jäsning. Jag provar det här receptet. Håll tummarna att det blir bra.

Jag och två tjejkompisar har bestämt oss för att springa Tjurruset i år. Dock är det tråkigt att de har olika startgrupper för kvinnor och män. Jag har mailat och frågat och jag får starta men tjejerna, men då kommer jag inte få något resultat registrerat. Jag funderar på om jag ska anmäla mig som tjej eftersom mitt namn ändå är unisex.

Ingen interaktivitet med läsarna i det här inlägget, bara en liten update!

3 kommentarer:

  1. Hej kul att du börjat skriva igen.
    Ett tips om Tjurruset, du får väl låna en BH av tjejen och vara välrakad så kanske det funkar att springa med tjejerna.

    Lycka till !!!!!

    SvaraRadera
  2. Haha, jag kanske är en plattbröstad kvinna? Eller så kanske jag ser mig själv som en kvinna fast i en mans kropp - vad vet de om det? :)

    SvaraRadera
  3. Bronchiectasis is a respiratory condition that is characterized by the widening and scarring of the lung’s airways, resulting in difficulty breathing, repeated infections, and coughing up of thick mucus. To offer natural relief from bronchiectasis symptoms, herbal remedies can provide significant symptom relief. "Talsical" is Herbal Remedies for Bronchiectasis offering a wide range of benefits for those suffering from bronchiectasis symptoms. Talsical contains potent anti-inflammatory and antioxidant properties which can help reduce inflammation and free radical damage in the lungs. In addition, it helps strengthen the body’s immune system, helping to prevent recurring infections. The herb also helps to thin mucus secretions making them easier to expel, thus reducing coughs and providing relief from other bronchiectasis symptoms. Furthermore, since it is rich in tannins and flavonoids, it has positive effects on lung health by repairing damaged tissues and improving pulmonary function. In order to make use of Talsical for treating bronchiectasis symptoms, you can either consume it as supplements or add the powdered form as an ingredient in food or drinks. However, before consuming any herbs or supplements consult your physician first so that you are aware of any potential side effects or interactions with other medications you may be taking.

    SvaraRadera